Kak !

K

Afgelopen dagen heb ik twee dikke teleurstellingen gehad met een aankoop.
Als eerste bestelde ik bij een grote online winkel een aantal dingen waaronder een cd van “Bastille”.
Zelden koop ik cd’s, omdat ik sowieso weinig muziek luister, maar deze cd vond ik zo gaaf klinken dat ik hem wilde hebben.

Ik vond het een wonder dat ondanks de kersttijd de bestelling toch de volgende dag geleverd kon worden.
Uiteraard zat ik de hele dag achter de voordeur te wachten op mijn pakje.
Het wachten werd beloond met een de komst van een doos, een open doos welteverstaan.
Ik graaide in de doos en trof inderdaad een enorme zware houten snijplank aan, de cd kon ik zo snel niet vinden.
De doos werd op de kop gezet en ook toen kwam de cd niet tevoorschijn.

Ik holde achter de bezorger aan – godzijdank- stond hij nog in de straat – en vroeg hem “hoe het kon dat die doos open en kapot werd bezorgd?”, en dat ik dus ook nog een cd mistte die erin had moeten zitten!
De behulpzame bezorger dook in de bus en zocht op handen en knieën tussen alle pakjes of de cd er tussen lag.

Nee dus.

Dan maar bellen met de online winkel, het verhaal werd lijdzaam aangehoord en een oplossing zou -op termijn- worden geboden in de vorm van een nieuwe cd.
Eerst moest natuurlijk wel worden uitgezocht ‘hoe’ en ‘waar’ dit mis was gegaan.
Dus wanneer die cd nu komt is een raadsel, ik baalde, dat lijkt me logisch.

Vandaag was ik in mijn favoriete winkel – Rituals- en kocht een prachtige doos vol met producten uit de Laughing Buddhalijn.
Althans……………..dat dacht ik.

In de winkel pakte ik – en vroeg voor de zekerheid ook nog aan de verkoopster of dit de goede was– de betreffende doos uit het schap van bovengenoemde lijn.
Mooi verpakt, want dat doen ze graag, de testers staan open en bloot maar de spullen voor de verkoop zijn al mooi verpakt in ondoorzichtig pakpapier.

Thuisgekomen rukte ik het papier van de doos en wilde ermee naar de badkamer lopen om mezelf eens lekker onder te dompelen in de zalige producten toen ik weer een teleurstelling te verwerken kreeg.
Bleek er dus een heel ander pakket in te zitten, ook niet verkeerd trouwens hoor maar niet wat ik wilde, en daarom voor mij ook nutteloos.

Nu moeten we een moment zien te vinden om deze doos om te ruilen in de winkel.
Leuk detail (not) is dat deze winkel niet in ons dorp zit, daar moeten we dus weer voor op pad.

Niks gebadder en gefladder met dit weekend en ook niet relaxen met de cd.

Het zijn wel geen ernstige zaken natuurlijk, maar goed, toch jammer!

3 comments

Geef een reactie

  • Balen zeg. Rituals is ook mijn favoriete winkel. Na lang treuzelen welke geur handsoap ik dit keer eens zou nemen bleek ik uiteindelijk thuis te komen met de tester. Flink suf dus, van mij, maar ook van de verkoopster.

  • Het is gewoon bloedirritant, dit soort dingen. Omdat je zelf al goed oplet, omdat je er weer voor op pad moet, en omdat er een (kleine) kans bestaat dat je niet gelooft zult worden. En omdat je jezelf dacht te verwennen.

  • Dikke kak. Niks aan zulke dingen en omdat alles zo veel energie kost, is het heel frustrerend.

By Lotus Lilly

Abonneer je op dit blog d.m.v. e-mail

Voer je e-mailadres in om je in te schrijven op dit blog en e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe berichten.

Voeg je bij 26 andere abonnees

%d bloggers liken dit: